Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN-dochter past negatief beltegoed aan

ACM kwam in actie naar aanleiding van klachten van consumenten die binnenkwamen bij ConsuWijzer, het consumentenloket van ACM. Ook het Tros-consumentenprogramma Radar besteedde er aandacht aan.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De klagers kregen te maken met een hoog negatief saldo. Zij gingen ervan uit dat dit met een prepaid dienst niet mogelijk was. Simyo heeft na de gesprekken met ACM het bedrag waarvoor de consument in de min kan staan, beperkt tot maximaal 5 euro. Op de website van de telecomaanbieder staat nu ook duidelijk vermeld dat een gebruiker een negatief saldo kan ontwikkelen.

Binnen de perken houden

Consumenten moeten ervan uit kunnen gaan dat zij met een een prepaid-dienst niet met een onverwacht hoog negatief beltegoed worden geconfronteerd, vindt ACM. De toezichthouder wijst erop dat sommige ouders bewust kiezen voor een prepaid telefoon voor hun kind om hun bel- en internetgebruik binnen de perken te houden.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in