Softwareprobleem dwingt Vodafone tot creditaties
Om het dataverbruik van klanten bij te houden, gebruikt Vodafone twee systemen. De problemen treden op met de software van het systeem dat de notificaties en de bundelstatus in My Vodafone verzorgt. Het onderliggende systeem dat het dataverbruik van klanten bijhoudt en waarop de rekening gebaseerd is, zou wel naar behoren werken.
Proactief crediteren
Vodafone heeft op haar forum laten weten in beide gevallen onterechte kosten ‘proactief te crediteren in het voordeel van de klant’. Klanten hoeven zelf geen actie te ondernemen, belooft de telecomaanbieder. Volgens Vodafone is het correcte verbruik op de uiteindelijke rekening te zien en worden eventuele crediteringen altijd op de rekening vermeld. Daarnaast garandeert Vodafone dat buitenbundelkosten pas in rekening worden gebracht nadat klanten de 100% notificatie-sms hebben ontvangen, ook al is die door de softwarefout te laat verstuurd.
Vodafone adviseert klanten om voor het monitoren van hun dataverbruik de Vodafone Netperfom-app of de ingebouwde monitoring functie op hun specifieke toestel te gebruiken.
Oplossing nog niet gevonden
Vodafone laat weten op dit moment aan een oplossing te werken, maar kan nog niet zeggen wanneer die gereed is. “We monitoren onze systemen 24/7. Totdat we een oplossing hebben voor de incidentele softwareproblemen, beperken we de impact voor klanten met zogenaamde ‘workarounds’ en crediteren we klanten altijd in hun voordeel”, aldus een medewerker van Vodafone op het forum.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee