Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijven vechten samen tegen 'robocalls'

Robocalls, geautomatiseerde vooraf opgenomen telefoongesprekken, worden steeds vaker in gezet voor malafide doeleinden, constateert de Amerikaanse overheid. Zo worden er DDos-aanvallen mee gestart en mensen mee opgelicht. De robocalls zijn dan afkomstig van ‘spoofed’ telefoonnummers waarbij het lijkt of de telefoontjes van overheidsorganisaties komen of andere vertrouwenwekkende afzenders.
telefoon
© Pixabay
Pixabay

Door samen te werken met telecombedrijven, hardwarefabrikanten en ontwikkelaars van besturingssysten hoopt de Amerikaanse overheid te kunnen komen tot gezamenlijk beleid en technologieën waarmee onbetrouwbare afzenders van robocalls automatische geblokkeerd kunnen worden.

Zo wordt gedacht aan standaard voor het controleren van de identiteit van een beller en een zwarte lijst waarmee gecontroleerd kan worden of een robocall ook echt afkomstig is van een overheidsinstantie. Is dat niet het geval, dan kan het telefoontje onmiddellijk geblokkeerd worden.

Aan het initiatief doen onder meer mee Verizon, AT&T, Apple, Google, Microsoft, Qualcomm en Nokia.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in