Een Apple-product koop je niet, dat krijg je
Ter vergelijking: Volgens Strategy Analytics had het Android-platform in het derde kwartaal dit jaar zo'n 84 procent marktaandeel en is iOS goed voor 12,3 procent. Het lijkt er dus op dat gulle gevers liever Apple-producten laten inpakken en dat de Android-producten het meer moeten hebben van rationele afwegingen door het jaar heen.
Kanttekeningen
Er zijn wel een paar kanttekeningen te maken bij de statistieken en dus bij die conclusie. Zo trekt Flurry zijn conclusies via een indirecte meting. Het kan best zijn dat mensen die Apple-producten krijgen sneller overgaan tot het bezoek aan een online app-winkel dan de kersverse bezitters van een Android-toestel. Bovendien is de meting gebaseerd op een relatief kleine steekproef van 600.000 app-downloads in een relatief korte periode. Niet overal ter wereld wordt Kerstmis gevierd dus de meting zegt meer over de situatie op Westerse markten.
Daarnaast maakt Flurry geen onderscheid tussen smartphones en tablets, terwijl de meeste marktonderzoekers, zoals Strategy Aanalytics, dat wel doen. Nu is de smartphonemarkt veel groter dan die van tablets, dus de gecombineerde smartphone/tablet-marktaandelen liggen niet ver van die van de smartphone-marktaandelen.
Phablets zijn populair
Uit de statistieken van Flurry blijkt wel dat de phablet - smartphones met een schermdiameter tussen de 5 en 6.9 inch - sterk in populariteit toenamen. Maar liefst 13 procent viel in die categorie dit jaar tegen 4 procent vorig jaar.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee