'Online kopers zoeken winkel weer op'
Bij het zoeken naar spullen is het onderscheid tussen zoekmachines en de eigen site van winkels zo goed als verdwenen. Het product en de mening van anderen gaan voortaan het verschil maken, aldus het rapport. Nu zou het al zo zijn dat bijna een derde van de potentiële kopers de mening van anderen meeweegt bij een aankoopbeslissing. "Dit gaat zeker verder toenemen.''
Naar welke winkel consumenten gaan, wordt ook steeds vaker bepaald door wat anderen van een winkel vinden. Overigens blijven de folders die op de deurmat vallen, hun positie behouden als belangrijk middel voor oriëntatie.
Voor de verschillende branches en tussen mannen en vrouwen gelden wel verschillen in het online of offline koopgedrag. Zo gaan mannen liever naar de winkel om kleding te kopen, terwijl vrouwen dat in de winkel en online doen. In de doe-het-zelfbranche staat de online verkoop nog in de kinderschoenen; bij de elektronicabranche is dat juist geenszins het geval.
Ook voor (sport)schoenen zoeken veel mensen een winkel op en voor meubels en andere spulletjes voor in huis zeker.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee