Overslaan en naar de inhoud gaan

'Online kopers zoeken winkel weer op'

"Daarmee komt er een einde aan de solitaire opwaartse spiraal van het online kopen.'' Mensen die op dit moment via internet kopen, geven aan dat zij in de toekomst toch vaker de fysieke winkel zullen opzoeken. "Hierdoor daalt het aandeel van puur online kopers van 10,4 procent naar 8,8 procent.''
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Bij het zoeken naar spullen is het onderscheid tussen zoekmachines en de eigen site van winkels zo goed als verdwenen. Het product en de mening van anderen gaan voortaan het verschil maken, aldus het rapport. Nu zou het al zo zijn dat bijna een derde van de potentiële kopers de mening van anderen meeweegt bij een aankoopbeslissing. "Dit gaat zeker verder toenemen.''

Naar welke winkel consumenten gaan, wordt ook steeds vaker bepaald door wat anderen van een winkel vinden. Overigens blijven de folders die op de deurmat vallen, hun positie behouden als belangrijk middel voor oriëntatie.

Voor de verschillende branches en tussen mannen en vrouwen gelden wel verschillen in het online of offline koopgedrag. Zo gaan mannen liever naar de winkel om kleding te kopen, terwijl vrouwen dat in de winkel en online doen. In de doe-het-zelfbranche staat de online verkoop nog in de kinderschoenen; bij de elektronicabranche is dat juist geenszins het geval.

Ook voor (sport)schoenen zoeken veel mensen een winkel op en voor meubels en andere spulletjes voor in huis zeker.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in