Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland ICT pleit voor betere communicatie bij IT-crises

"Vertrouwen van klanten in IT-producten en -diensten is van groot belang voor ICT-bedrijven. Beveiligingsincidenten kunnen echter onverhoopt voorkomen. Het vertrouwen in organisaties die worden getroffen, wordt mede bepaald door de reactie die volgt op een incident", constateert Nederland ICT.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Om lidbedrijven aan te moedigen te redden wat er op dit punt te redden valt, publiceerde de brancheorganisatie vandaag een referentiedocument met handvatten op het gebied van crisiscommunicatie. De checklists laten zien hoe bedrijven zich kunnen voorbereiden op pijnlijke vragen die klanten, autoriteiten en de media naar aanleiding van een incident kunnen stellen.

Bedrijven kunnen het document 'Handvatten voor incidentrespons & communicatie' kosteloos downloaden. Nederland ICT teken er echter wel bij aan dat elke situatie anders is, en dat het om die reden verstandig kan zijn om de aanpak en communicatie af te stemmen met communicatieadviseur, jurist en/of verzekeraar.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in