Nederland ICT pleit voor betere communicatie bij IT-crises
"Vertrouwen van klanten in IT-producten en -diensten is van groot belang voor ICT-bedrijven. Beveiligingsincidenten kunnen echter onverhoopt voorkomen. Het vertrouwen in organisaties die worden getroffen, wordt mede bepaald door de reactie die volgt op een incident", constateert Nederland ICT.
Om lidbedrijven aan te moedigen te redden wat er op dit punt te redden valt, publiceerde de brancheorganisatie vandaag een referentiedocument met handvatten op het gebied van crisiscommunicatie. De checklists laten zien hoe bedrijven zich kunnen voorbereiden op pijnlijke vragen die klanten, autoriteiten en de media naar aanleiding van een incident kunnen stellen.
Bedrijven kunnen het document 'Handvatten voor incidentrespons & communicatie' kosteloos downloaden. Nederland ICT teken er echter wel bij aan dat elke situatie anders is, en dat het om die reden verstandig kan zijn om de aanpak en communicatie af te stemmen met communicatieadviseur, jurist en/of verzekeraar.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee