Webwinkel Bol.com in Nederlandse handen
Volgens algemeen directeur Daniel Ropers van Bol.com verandert er niets aan de basis van Bol.com en blijft voor het personeel ook alles bij het oude. "We willen gewoon de beste winkel van Nederland zijn."
Volgens Ropers telt Bol.com in Nederland nu 2,2 miljoen 'actieve klanten', klanten die een paar keer per jaar iets bestellen via de site. Het bedrijf wil alles aanbieden wat er op de markt te koop is en te maken heeft met boeken, entertainment en elektronica.
Het afgelopen jaar boekte Bol.com een omzet van 224 miljoen euro. Winstcijfers geeft het bedrijf niet; ook daar verandert voorlopig niets aan. Voor Cyrte stond Bol.com "bovenaan het lijstje" van investeringsmogelijkheden, zegt Frank Botman, directeur en minderheidsaandeelhouder. Er waren ook andere investeringsmaatschappijen in de race om Bol.com over te nemen van twee Duitse partijen, Holtzbrink en Weltbild. Die namen het op hun beurt van Bertelsmann over.
Hoewel er weinig veranderingen op stapel staan, is het wel de bedoeling dat Bol.com steeds vaker opduikt op andere plaatsen dan de eigen site. Zo zullen er steeds vaker links op sites van andere bedrijven staan naar de online boekenwinkel. "Bijvoorbeeld bij een luchtvaartmaatschappij", legt Ropers uit. Wie een reis boekt, kan dan bijvoorbeeld met een klik ook meteen de reisgidsen kopen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee