Lage advertentieprijzen drukken winst Google
Mobiele reclame levert minder op
Het groeiende internetgebruik via mobiele apparaten als smartphones en tablets vreet al geruime tijd aan de winst van Google. Mobiele reclame levert minder op dan advertenties die op gewone computers worden vertoond. De gemiddelde advertentieprijs daalde in het vierde kwartaal met 11 procent, aldus Google.
Over heel 2013 bedroeg de omzet van Google 59,8 miljard dollar, tegen 50,2 miljard dollar in 2012. De nettowinst nam toe van 10,7 naar 12,9 miljard dollar. Topman Larry Page zei in een toelichting op de cijfers dat het technologieconcern het afgelopen jaar grote voortgang heeft geboekt in zowel technologisch als financieel opzicht.
Mobieltjesmaker Motorola droeg vorig jaar 4,3 miljard dollar bij aan de totale omzet van Google. Woensdag werd bekend dat de Chinese branchegenoot Lenovo bereid is een kleine 3 miljard dollar op tafel te leggen voor het verlieslatende bedrijfsonderdeel.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee