Overslaan en naar de inhoud gaan

Lage advertentieprijzen drukken winst Google

Google boekte een nettowinst van 3,4 miljard dollar (2,5 miljard euro), 17 procent meer dan een jaar eerder. Per aandeel komt dat neer op iets meer dan 12 dollar, waar analisten gemiddeld op 12,25 dollar per aandeel rekenden. De omzet steeg wel sterker dan verwacht tot 16,9 miljard dollar.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Mobiele reclame levert minder op

Het groeiende internetgebruik via mobiele apparaten als smartphones en tablets vreet al geruime tijd aan de winst van Google. Mobiele reclame levert minder op dan advertenties die op gewone computers worden vertoond. De gemiddelde advertentieprijs daalde in het vierde kwartaal met 11 procent, aldus Google.

Over heel 2013 bedroeg de omzet van Google 59,8 miljard dollar, tegen 50,2 miljard dollar in 2012. De nettowinst nam toe van 10,7 naar 12,9 miljard dollar. Topman Larry Page zei in een toelichting op de cijfers dat het technologieconcern het afgelopen jaar grote voortgang heeft geboekt in zowel technologisch als financieel opzicht.

Mobieltjesmaker Motorola droeg vorig jaar 4,3 miljard dollar bij aan de totale omzet van Google. Woensdag werd bekend dat de Chinese branchegenoot Lenovo bereid is een kleine 3 miljard dollar op tafel te leggen voor het verlieslatende bedrijfsonderdeel.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in