Boete voor KPN en Telfort
Ook hebben zij de klanten er niet op gewezen dat zij hun abonnement kosteloos konden opzeggen. Dat heeft de telecomtoezichthouder OPTA vandaag laten weten.
Het gaat om voormalige abonnees van CompuServe. Nadat Telfort de contracten van deze abonnees overnam, gold voor hen een starttarief voor het bellen over internet. Dit starttarief van 5 eurocent betaalden zij nog niet bij CompuServe. Telfort informeerde de abonnees hier pas over nadat deze wijziging van kracht was.
Telefonieaanbieders zijn echter verplicht om wijzigingen in voorwaarden minimaal vier weken van te voren te communiceren. Als de wijziging nadelig is voor de consument, moeten aanbieders hun klanten ook tenminste vier weken van te voren informeren over de mogelijkheid om het contract zonder verdere kosten op te zeggen. Dat heeft Telfort niet tijdig gedaan.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee