Overslaan en naar de inhoud gaan

Google voelt verplichting kranten te helpen

Hij ziet mogelijkheden om aan deze morele druk tegemoet te komen via de recente overname van online-advertentiefirma DoubleClick.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Schmidt deed zijn uitspraken tijdens een vraaggesprek op de Syracuse University's Newhouse School of Public Communications in San Francisco. Hij gaf echter geen specifieke voorbeelden van hoe hij die hulp wilde verwezenlijken. Kranten hebben het meest te lijden van de ontwikkelingen op de online advertentiemarkt. De bestedingen van bedrijven aan reclameuitingen in de papieren uitgaven zijn sterk gedaald. Ook de online-variant in de vorm van banner en andere statische advertenties die kranten toepassen, blijken hun langste tijd al weer gehad. Adverteerders zien nu de meeste respons op zoekopdrachtgerelateerde advertenties, een categorie die Google groot heeft gemaakt. Toch heeft Google ook belang bij voortbestaan van de krantenorganisaties. De nieuwsberichten en foto's die zij produceren bieden weer kansen op het verkopen van nieuwe advertenties.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in