ITNinja: online beheerderscommunity van Dell
Meerderheid IT'ers gebruikt community
Uit een onderzoek van Dimensional Research in opdracht van Dell KACE bleek dat een overgrote meerderheid van ICT-professionals een beroep doet op online communities om efficiënter te werken. 80 procent van de ICT-professionals neemt deel aan online communities. 70 procent bezoekt communities een aantal keer per week. Maar liefst 95 procent van alle professionals in de frontlinie zegt dat deze online gemeenschappen hen in staat stellen om tijd te besparen en efficiënter door hun takenlijst heen te komen.
Reputatiesysteem
Bezoekers van ITNinja hebben de beschikking over een uitgebreide database met informatie over talloze softwaretoepassingen en de mogelijkheid vragen te stellen en links uit te wisselen. Ook is er een reputatiebeheersysteem om gebruikersbijdragen met punten en prijzen te belonen. Het puntenaantal bepaalt het expertiseniveau van de gebruiker, gebaseerd op zijn of haar profiel. Verder is er een nieuw vraag-en-antwoordsysteem met crowdsourcing-mogelijkheden om antwoorden te vinden op technische vragen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee