Samsung opent evenbeeld van Apple Store
De winkel heeft een ruime, strakke, bijna spartaanse inrichting. Alleen zijn de tafels waarop de producten zijn uitgestald wit of metaalkleurig en niet van blank hout, zoals in iedere Apple Store. Er is een speciale hulpbalie waar ‘smart tutors’ (slimme instructeurs) klanten te woord staan. Dat doet weer denken aan de Genius Bar in de Apple Stores. Alle medewerkers zijn herkenbaar aan hun blauwe T-shirts, een ‘uniform’ dat ook bij Apple wordt gebruikt.
Samsung ontkent dat Apple als voorbeeld diende
De baas van Samsungs telecomtak in Australië ontkent dat de Apple-winkels als voorbeeld hebben gediend. “De indeling is dezelfde als die we overal ter wereld gebruiken. Het komt er in principe op neer dat we consumenten in staat stellen tot interactie, leren en spelen met onze toestellen”, zei Tyler McGee tegen de krant.
Vancouver ging Sydney voor
De nieuwe Samsung Experience ligt maar één huizenblok verwijderd van de Apple Store in Sydney. In totaal heeft Apple 14 eigen winkels in Australië en 373 in 13 landen, waaronder sinds dit jaar ook Nederland. Sydney heeft overigens niet de primeur. In juli opende in Vancouver (Canada) de eerste Samsung Experience Store in Noord-Amerika.
De Apple Stores hebben sterk bijgedragen aan het succes van Apple. Hun wereldwijde omzet bedroeg vorig jaar 16 miljard dollar. Per vierkante meter maken de Apple Stores in de Verenigde Staten meer omzet dan welke detailhandelketen dan ook.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee