Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitaal nieuws lezen nog in de kinderschoenen

Bij tijdschriften liggen de percentages fors lager. Dat blijkt uit de donderdag gepubliceerde NOM Print Monitor, waarin voor het eerst ook over het digitale bereik van dagbladen en tijdschriften wordt gerapporteerd. "Hoewel de percentages nog laag zijn, is er duidelijk groei te zien in de loop van 2011.'' De aantallen zijn nog te gering om het bereik van de individuele bladen te meten.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Mannen lezen meer online

Uit de monitor blijkt verder dat mannen vaker online lezen dan vrouwen. "Hetzelfde geldt voor hoger opgeleiden; zij lezen hun dagblad of tijdschrift veel vaker digitaal dan lager en middelbaar opgeleiden.'' De groep in de leeftijd van 13 - 34 jaar pakt eerder de smartphone, terwijl in de leeftijdscategorie 35 - 49 jaar vaker de tablet of computer wordt gebruikt.

De papieren versies van de dagbladen, inclusief de gratis edities, hebben een gemiddeld bereik van bijna 65 procent. Zonder de gratis krantjes is dat zo goed als 57 procent. De tijdschrifttitels halen een marktpenetratie van 12 procent.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in