Meer zakelijk gebruik van social media
Van de respondenten geeft 35 procent aan dat sociale media niet toegankelijk zijn op het werk, vanwege een bewuste blokkade door de afdeling systeembeheer. Nederland is ook wat dat betreft afwijkend: slechts een kwart van de respondenten mag op het werk sociale media niet gebruiken.
Twee stromenbeleid
"Het is interessant dat de stijgende populariteit van sociale media als zakelijke tool hand in hand gaat met toenemende scepsis over het zakelijk gebruik hiervan”, stelt Noel Eckhart, Country Manager bij Projectplace Nederland. Eckhart vindt dat tegenwoordig niemand de voordelen van deze nieuwe kanalen meer kan negeren. Sociale netwerken verbeteren ook de communicatie met collega’s, partners en klanten. Die voordelen wegen volgens hem zwaarder dan een eventueel beveiligingsgevaar.
Het onderzoek laat ook zien dat het communiceren met collega’s en het delen van informatie (beide met 42 procent) in Nederland de twee belangrijkste redenen zijn om sociale media zakelijk te gebruiken. Daarna volgen het bijhouden van nieuws (21 procent) en klantcontact (18 procent).
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee