Sterke omzetdaling IT-producten in Nederland
Dat blijkt uit GfK Retail Reports, dat rapporteert over het eerste kwartaal van 2015. De omzetdaling bij IT- en Office-producten bedroeg ten opzichte van het vergelijkbare kwartaal een jaar eerder maar liefst 9,2 procent. Het verlies wordt het sterkst veroorzaakt door het wegblijven van omzet bij tablets en desktop computers. Vooral de verkopen van computers via de traditionele winkels bleven uit, terwijl de omzet op internet bleef stijgen.
De omzet van muziek, films en games kwam in het eerste kwartaal van 2015 zo’n 12 procent hoger uit dan in dezelfde periode vorig jaar. Dit wordt vooral veroorzaakt door de groei in digitale producten. De groei van video-on-demand met een verwachte omzetstijging van 25 procent zorgt voor een schril contrast met de fysieke markt die flink daalt.
Niet alleen de digitale content groeit, ook de gameshardware laat een stijging zien. In de eerste drie maanden zijn 30 procent meer home consoles verkocht dan vorig jaar. Ook is er een kleine stijging te zien voor de portable consoles, becijferde GfK.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee