Overslaan en naar de inhoud gaan

iPhone moet ambtelijke molen aanjagen

Via het zogeheten ‘Triple C’-programma van Logica krijgen burgers en bedrijven makkelijker toegang tot de dienstverlening van lokale overheden en krijgen zij beter en sneller inzicht in de besluitvorming rondom bijvoorbeeld vergunningsaanvragen. Met als resultaat hogere tevredenheid over de gemeentelijke dienstverlening bij burgers en bedrijven.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Westerveld, Teylingen, Uden en Steenwijkerland gingen als eerste gemeenten live met Tripple C. Bij acht andere gemeenten wordt de implementatie binnenkort afgerond.

‘Triple C’ staat voor Case Connected Community en combineert diverse digitale loketten met ‘Logica zaaksysteem’, dat gemeentelijke diensten en processen ondersteunt via zogeheten E-diensten. Hierin staat ‘de zaak’ centraal, dat wil zeggen de aanvraag of melding van een burger of bedrijf.

Logica werkt voor Triple C samen met een ‘ecosysteem’ van marktpartijen die deeloplossingen voor gemeenten leveren en GovUnited. Op dit moment zijn Green Valley, Berkeley Bridge, Yellowtail, HumanInference, KlantinFocus, Sigmax, Verbeterdebuurt.nl, SDU , TNT Post, ICATT en Zarafa de belangrijkste partners. Ze verlenen een scala aan diensten die variëren van oplossingen voor mobiele handhaving en e-learning, tot het meten van klanttevredenheid van gemeentelijke dienstverlening.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in