iPhone populair onder lagere inkomensgroepen
Opmerkelijk is trouwens dat in de inkomensklasse van 75.000 tot 100.000 dollar het iPhone-bezit maar met 3 procent toenam en onder degenen met een jaarinkomen boven een ton met 16 procent. Mogelijk zijn deze groepen al ‘verzadigd’ of zijn ze uitgekeken op het speeltje van Apple.
Volgens een analist Mark Donovan van comScore zoeken lager betaalde consumenten steeds meer hun toevlucht in mobieltjes om te internetten, e-mailen en naar muziek te luisteren. De iPhone doet voor hen dienst als een ‘Zwitsers officiersmes’. Dezelfde conclusie geldt volgens Donovan in mindere mate ook voor andere multifunctionele smartphones.
Een andere interpretatie van het verkoopsucces onder de lagere inkomensgroepen is de prijsverlaging die Apple in juni bij de introductie van de iPhone 3G heeft doorgevoerd. Met een prijs van 199 dollar kwam het begerenswaardige toestel ineens binnen bereik van een groot deel van de bevolking.
Tegelijk komt uit ander onderzoek een scherpe daling naar voren in het aantal Amerikaanse huishoudens dat een snelle vaste internetaansluiting neemt. Zo meldde telecombedrijf Verizon Wireless dat het afgelopen kwartaal per saldo bijna honderdduizend DSL-abonnees is kwijtgeraakt.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee