Apple overspoelt Amerikaanse huishoudens
De Apple-kopers zijn overwegend van het mannelijk geslacht, relatief jong en goed opgeleid. Hoe hoger het gemiddelde inkomen van het huishouden, hoe groter de kans dat er ook een Apple-product wordt aangetroffen.
Kinderen stimuleren het Apple-bezit
Boven de 65 jaar is heeft slechts 26 procent een Apple-product in huis. Tussen de 50 en 64 is dat percentage 50 procent en in de leeftijdscategorieën 18 tot 34 en 35 tot 50 ligt dat percentage allebei op 63 procent. Het hebben van kinderen lijkt ook een stimulans om iets van Apple te kopen. 61 procent van de huishoudens met kinderen heeft een Apple-product, terwijl dat percentage in de huishoudens zonder kinderen op 45 procent ligt.
Voor het onderzoek zijn 836 Amerikanen gebeld. Er werd gevraagd naar het bezit van een iPhone, iPad, iPod of Mac-computer. CNBC waarschuwt dat de foutmarge in de resultaten plus of min 3,4 procent bedraagt.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee