Google trekt in mei miljard bezoekers
De schattingen van comScore over de totale internetbevolking zijn gebaseerd op een ‘panel’ van 2 miljoen internetgebruikers over de hele wereld. Deze gegevens worden aangevuld met bezoekersdata van meer dan 90 van de 100 grootste uitgevers van webinhoud. Google is daar overigens niet bij.
In 2006, toen comScore met zijn metingen begon, had Google circa 496 miljoen unieke bezoekers per maand. Indertijd was Microsoft nog de grootste, met 539 miljoen bezoekers. De sterkere groei van Google is volgens comScore onder meer te danken aan YouTube, Gmail en niet te vergeten zijn zoekmachine.
Meeste tijd doorgebracht bij Facebook
ComScore bekeek ook hoeveel tijd internetgebruikers gemiddeld op een website doorbrengen. Dan blijkt Facebook duidelijk in het voordeel. In mei vertoefden gebruikers in totaal 250 miljard minuten op Facebook, bijna 67 procent meer dan een jaar eerder. Bezoekers aan Microsoft-sites hingen daar 204 miljard minuten rond, wat 13,6 procent minder was dan in mei vorig jaar.
De aan Google-sites gespendeerde tijd groeide met 13 procent tot 200 miljard minuten. Volgens comScore steekt Google veel geld – en blijkbaar met enig succes- in het optreden als schakel tussen kopers en verkopers van grafische en videoreclame. Google strijkt van elke transactie een deel van de inkomsten op.
In de VS staat Yahoo bovenaan
De rangschikking van populairste websites ziet er voor de Verenigde Staten iets anders uit dan op wereldschaal. Yahoo blijkt dan de grootste, met 188,8 miljoen unieke bezoekers in mei. Google wint bij de Amerikanen met een neuslengte voorsprong (179,99 miljoen bezoekers) van de nummer 3, Microsoft (179,76 miljoen bezoekers). Daarna volgen Facebook en AOL.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee