Microsoft schrijft miljarden af op online
aQuantive moest Microsoft helpen te concurreren met bedrijven als de onlineadvertentiefirma DoubleClick van de grote rivaal Google. Hoewel de acquisitie Microsoft destijds 6,3 miljard dollar (5 miljard euro) kostte, is dat nooit gelukt. "De overname heeft niet geleid tot de verwachte groei, wat bijdroeg aan de afwaardering", aldus Microsoft over aQuantive.
Afschrijving laat kwartaalwinst verdampen
De afschrijving zal naar verwachting de winst van Microsoft dit kwartaal doen verdampen. De onderneming publiceert op 19 juli de resultaten over het vierde kwartaal van zijn gebroken boekjaar. Analisten rekenden in doorsnee op een winst van 5,3 miljard dollar.
De onlinetak van Microsoft lijdt overigens al jaren verlies. Op dit moment is dat zo'n 500 miljoen dollar per kwartaal, vooral door grote investeringen in zoekmachine Bing.
Vorig jaar deed Microsoft een nog grotere overname dan die van aQuantive met de aankoop van het internetbelbedrijf Skype voor 8,5 miljard dollar.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee