Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft schrijft miljarden af op online

aQuantive moest Microsoft helpen te concurreren met bedrijven als de onlineadvertentiefirma DoubleClick van de grote rivaal Google. Hoewel de acquisitie Microsoft destijds 6,3 miljard dollar (5 miljard euro) kostte, is dat nooit gelukt. "De overname heeft niet geleid tot de verwachte groei, wat bijdroeg aan de afwaardering", aldus Microsoft over aQuantive.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Afschrijving laat kwartaalwinst verdampen

De afschrijving zal naar verwachting de winst van Microsoft dit kwartaal doen verdampen. De onderneming publiceert op 19 juli de resultaten over het vierde kwartaal van zijn gebroken boekjaar. Analisten rekenden in doorsnee op een winst van 5,3 miljard dollar.

De onlinetak van Microsoft lijdt overigens al jaren verlies. Op dit moment is dat zo'n 500 miljoen dollar per kwartaal, vooral door grote investeringen in zoekmachine Bing.

Vorig jaar deed Microsoft een nog grotere overname dan die van aQuantive met de aankoop van het internetbelbedrijf Skype voor 8,5 miljard dollar.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in