ProRail met Ordina in zee
De raamovereenkomst heeft een minimale duur van 6 jaar en kan maximaal 4 keer worden verlengd voor een jaar. ProRail gunt direct een opdracht aan Ordina voor de transitie en het beheer van het nieuwe spoorbezettingssysteem SBG++. Treindienstleiders op grote stations gebruiken dit systeem om treinen naar de juiste perrons te leiden.
De opdracht voor de migratie en het beheer van SBG++heeft een waarde van zo’n 2 miljoen euro. Over de totale waarde van de raamovereenkomst maakt Ordina geen financiële details bekend.
Beperkt aantal strategische partners
ProRail zegt bewust te kiezen voor een beperkt aantal strategische partners die met het bedrijf samenwerken aan optimalisatie van bedrijfskritische systemen. Barend de Zoete, directeur Professional Services & Projects van Ordina, benadrukt dat die real-time systemen moeten voldoen aan zeer hoge eisen op het gebied van performance. “Dit vergt een actieve en intensieve samenwerking tussen ProRail en haar ICT-partners.”
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee