‘Vodafone slechtste klachtenoplosser’
Vodafone lost nauwelijks klachten op
Dit blijkt uit het jaarlijkse rapport van klacht.nl. Ontevreden consumenten kunnen hun klacht aanmelden op de website klacht.nl, waarna de organisatie achter die site het bedrijf benadert over de desbetreffende klacht per e-mail of social media. Met een oplospercentage van slechts 4 procent is Vodafone binnen de categorie mobiele telefonie aanbieders de slechtste klachtenoplosser van het jaar. Voor een derde van de gemiddeld 100.000 jaarlijkse ingezonden klachten vindt er via klacht.nl een oplossing plaats.
Vodafone heeft in een reactie aan Automatiseringgids laten weten dat het bedrijf sinds 1 april niet meer samenwerkt met klacht.nl. "Vodafone biedt klanten verschillende eigen servicekanalen. Naast de telefonische klantenservice en de Vodafone winkels kunnen klanten met Vodafone in contact komen via o.a. het online feedback formulier, Twitter, Facebook en het e-forum - 24 uur per dag, 7 dagen per week", laat Joost Galema, manager external affairs bij Vodafone, weten.
Onder de top 50 categorieën zijn 'Koeriersbedrijven en Post' en 'Supermarkten' respectievelijke op de tweede en derde plek gekomen met het meest aantal klachten. Post NL is als grootste verliezer uit de bus gekomen binnen de categorie 'Koeriersbedrijven en Post ' met een oplospercentage van nog geen 1%. Albert Heijn heeft met een oplospercentage van 0% de minste oplossingen bewerkstelligd van alle Nederlandse supermarkten binnen die categorie. Overigens wordt er het vaakst geklaagd over de NS.
Youfone is witte raaf
Om bedrijven te motiveren de klachtenafhandeling te verbeteren, brengt klacht.nl jaarlijks een rapport uit met de beste en slechtste klachtenoplossers. De beste klachtoplossers van het afgelopen jaar is Youfone,dat van de 186 klachten er maar liefst 82 heeft opgelost. Ook Jumbo, Bol.com, FBTO en ING springen er in positieve zin uit. Het gehele rapport is te vinden op Klacht.nl.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee