Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Vodafone slechtste klachtenoplosser’

Van de bijna 100.000 klachten die dit jaar bij klacht.nl binnen kwamen, waren er maar liefst 4288 klachten over de mobiele telefonie sector. Tot nu toe kwamen er bij het online platform waar consumenten terecht kunnen voor al hun klachten in 2014 al 1314 klachten binnen over Vodafone. Concurrent Tele2 kreeg 454 klachten te verwerken, KPN 451 klachten en Telfort tot nu toe 393 klachten.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Vodafone lost nauwelijks klachten op

Dit blijkt uit het jaarlijkse rapport van klacht.nl. Ontevreden consumenten kunnen hun klacht aanmelden op de website klacht.nl, waarna de organisatie achter die site het bedrijf benadert over de desbetreffende klacht per e-mail of social media. Met een oplospercentage van slechts 4 procent is Vodafone binnen de categorie mobiele telefonie aanbieders de slechtste klachtenoplosser van het jaar. Voor een derde van de gemiddeld 100.000 jaarlijkse ingezonden klachten vindt er via klacht.nl een oplossing plaats.

Vodafone heeft in een reactie aan Automatiseringgids laten weten dat het bedrijf sinds 1 april niet meer samenwerkt met klacht.nl. "Vodafone biedt klanten verschillende eigen servicekanalen. Naast de telefonische klantenservice en de Vodafone winkels kunnen klanten met Vodafone in contact komen via o.a. het online feedback formulier, Twitter, Facebook en het e-forum - 24 uur per dag, 7 dagen per week", laat Joost Galema, manager external affairs bij Vodafone, weten.

Onder de top 50 categorieën zijn 'Koeriersbedrijven en Post' en 'Supermarkten' respectievelijke op de tweede en derde plek gekomen met het meest aantal klachten. Post NL is als grootste verliezer uit de bus gekomen binnen de categorie 'Koeriersbedrijven en Post ' met een oplospercentage van nog geen 1%. Albert Heijn heeft met een oplospercentage van 0% de minste oplossingen bewerkstelligd van alle Nederlandse supermarkten binnen die categorie. Overigens wordt er het vaakst geklaagd over de NS.

Youfone is witte raaf

Om bedrijven te motiveren de klachtenafhandeling te verbeteren, brengt klacht.nl jaarlijks een rapport uit met de beste en slechtste klachtenoplossers. De beste klachtoplossers van het afgelopen jaar is Youfone,dat van de 186 klachten er maar liefst 82 heeft opgelost. Ook Jumbo, Bol.com, FBTO en ING springen er in positieve zin uit. Het gehele rapport is te vinden op Klacht.nl.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in