Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft is meest geliefde merk

Dat blijkt uit onderzoek van UTA Brand Studio en uSamp onder Amerikaanse consumenten. Het onderzoek is gepresenteerd op de CES in Las Vegas.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Microsoft staat bovenaan bij consumenten als het gaat om merken waarvan gebruikers vinden dat ze er niet buiten kunnen. Ze voelen zich veel vertrouwder bij Microsoft dan bij een merk als Apple dat in de ogen van veel consumenten meer iets is voor hoog opgeleide, rijke mensen. Voor consumenten met een inkomen tot 50.000 dollar per jaar is Microsoft veruit het favoriete merk en komt Apple in top 5 niet voor. Voor mensen met een hoger inkomen hoger dan 50.000 dollar per jaar is Apple juist weer het favoriete merk, terwijl Microsoft daar met een vierde plaats genoegen moet nemen achter Samsung en Google.

Opleidingsniveau

Ook het opleidingsniveau maakt uit: de lager opgeleide consumenten zijn dol op Microsoft en zien Apple vrijwel niet staan, terwijl consumenten met een HBO-opleiding Apple wel als meest geliefde merk hebben. Opmerkelijk is echter dat consumenten met een nóg hogere opleiding juist Samsung als favoriet hebben en Apple op de 5e plek hebben staan.

De onderzoekers laten tegenover de nieuwssite recode.net weten dat de uitkomsten wel verklaarbaar zijn, ook al hadden velen verwacht dat Apple het meest geliefde merk zou zijn. “Je moet gehechtheid snappen. Heel veel mensen gebruiken de producten van Microsoft en ze zijn er op de een of andere manier aan gehecht. Terwijl Apple voor hen is als de koningin van het bal: mooi maar niet zoals wij zelf.”

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in