Microsoft is meest geliefde merk
Microsoft staat bovenaan bij consumenten als het gaat om merken waarvan gebruikers vinden dat ze er niet buiten kunnen. Ze voelen zich veel vertrouwder bij Microsoft dan bij een merk als Apple dat in de ogen van veel consumenten meer iets is voor hoog opgeleide, rijke mensen. Voor consumenten met een inkomen tot 50.000 dollar per jaar is Microsoft veruit het favoriete merk en komt Apple in top 5 niet voor. Voor mensen met een hoger inkomen hoger dan 50.000 dollar per jaar is Apple juist weer het favoriete merk, terwijl Microsoft daar met een vierde plaats genoegen moet nemen achter Samsung en Google.
Opleidingsniveau
Ook het opleidingsniveau maakt uit: de lager opgeleide consumenten zijn dol op Microsoft en zien Apple vrijwel niet staan, terwijl consumenten met een HBO-opleiding Apple wel als meest geliefde merk hebben. Opmerkelijk is echter dat consumenten met een nóg hogere opleiding juist Samsung als favoriet hebben en Apple op de 5e plek hebben staan.
De onderzoekers laten tegenover de nieuwssite recode.net weten dat de uitkomsten wel verklaarbaar zijn, ook al hadden velen verwacht dat Apple het meest geliefde merk zou zijn. “Je moet gehechtheid snappen. Heel veel mensen gebruiken de producten van Microsoft en ze zijn er op de een of andere manier aan gehecht. Terwijl Apple voor hen is als de koningin van het bal: mooi maar niet zoals wij zelf.”
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee