HP lanceert eerste Autonomy-product
In de snelgroeiende stortvloed aan data, wordt de hoeveelheid informatie die niet in traditionele databases kan worden opgeslagen steeds groter. Mike Lynch, oprichter van Autonomy rekent voor dat slechts 15 procent van de beschikbare informatie gestructureerd terug te vinden is in traditionele databases, en dat de overige 85 procent niet op bekende manieren kan worden ontsloten.
Deze ongestructureerde data, Lynch spreekt zelf van human data die voor een groot deel uit gegevens uit social media en video bestaat, speelt echter een steeds grotere rol bij business processen. De omvang van deze stroom gegevens groeide afgelopen jaar met 62 procent, tegen een bescheiden 22 procent voor de gestructureerde variant.
‘Op het moment dat je de harde data uit de traditionele databases kunt combineren met context gerelateerde gegevens uit bijvoorbeeld blogs of tweets, kun je een veel completer beeld krijgen van (reacties) van klanten of partners. Een beeld dat realistischer is dan uit de profielen en tags in een standaard CRM-systeem kan blijken.’
Afgestemde suite
Hoewel de overname van Autonomy door HP pas op 3 oktober werd goedgekeurd, is volgens Lynch wel degelijk sprake van een op elkaar afgestemd suite van de producten Idol en Vertica, dat HP in maart dit jaar overnam. ‘Waar ons product zeer goed overweg kan met social data, daar excelleert Vertica in het verwerken van gestructureerde data. De producten communiceren met elkaar als één geheel. Ze vulden elkaar altijd al aan, er is geen overlap’, is de overtuiging van Lynch.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee