Manifest voor gebruiksvriendelijke e-overheid
Dit gebeurt vanuit het programma Digitaal 2017, aan de hand waarvan het ministerie van BZK werkt aan overheidsbrede elektronische dienstverlening.
Kennis bundelen
In het kort wil Gebruiker Centraal de bij de overheid aanwezige kennis over het gebruikersvriendelijk maken van digitale diensten en websites bundelen. ‘Men weet te weinig van elkaars expertise. Wij willen met de oprichting van een kenniscommunity kunnen profiteren van elkaars kennis en ervaringen. Het uiteindelijk doel is om te komen tot een betere e-dienstverlening bij de overheid voor burgers en ondernemers als het gaat om gebruiksvriendelijkheid’, zo vertelt Edo Plantinga van Logius, één van de mede-initiatiefnemers. De intiatiefnemers hebben vijf ontwerpprincipes voor een e-overheid onderstreept. Gebruiker Centraal roept iedereen binnen de overheid op om het manifest te overhandigen aan hun bestuurder, directeur of manager.
Het manifest en de speerpunten ervan zijn hier te vinden.
Bron: Digitaal Bestuur / Sjoerd Hartholt
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee