Flipboard maakt sociale media offline beschikbaar op iPad
De inhoudsopgave heeft meer 'tegeltjes' gekregen en het is mogelijk Facebook en Twitter-secties te verwijderen waneer ze niet worden gebruikt. De pagina's van Flipboard zijn strakker vormgegeven zodat berichten die weinig tekst bevatten niet meer zoveel ruimte innemen.
Flipboard introduceerde de eerste versie van de software in juli en zorgde gelijk voor een stormloop op de servers. Geïnteresseerden moesten daarna soms een week wachten voor zij een account op de Flipboard-servers konden aanmaken. Technisch directeur Arthur van Hoff wil niet zeggen hoe vaak de applicatie inmiddels is gedownload.
Een Flipboard-versie voor Android-toestellen zou hij wel graag willen hebben, maar die laat nog even op zich wachten.
Flipboard slaagde er in juli in 10 miljoen dollar aan risicokapitaalsinvesteringen binnen te halen van onder meer Kleiner, Perkins, Caufield & Byers en van Index Ventures zonder een duidelijk verdienmodel rond de applicatie. Van Hoff: "Voor deze investeerders is het niet belangrijk om een dichtgetimmerd bedrijfsmodel te hebben als het concept maar inspirerend is. Wij willen eerst een een flinke gebruikersgroep creëreren door ons te richten op de kwaliteit van de toepassing. "
Van Hoff sluit uit dat de applicatie op termijn geld gaat kosten. Hij wil verdienen aan het introduceren van kwaliteitsadvertenties. "Vraag aan 10 lezers van Vogue of ze het blad zonder advertenties zouden willen hebben en 8 zullen er nee zeggen. Vraag aan 10 lezers van de online Vogue of ze de advertenties weg willen en ze zeggen ja. Mooie advertenties kunnen iets toevoegen aan een blad en daarvoor zien wij mogelijkheden met Flipboard."
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee