Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenbond: 'Gebaar Vodafone onvoldoende'

Vodafone biedt al zijn klanten begin mei 4 dagen gratis bellen en sms'en als compensatie voor de storing van vorige week.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

"Dit is in onze ogen niet voldoende", aldus een woordvoerster van de Consumentenbond. “Wij zijn al langer voorstander van een wettelijke regeling, zodat consumenten weten waar ze recht op hebben en ze dus niet afhankelijk zijn van een gebaar."

Klanten krijgen extra kosten niet vergoed

Veel klanten van Vodafone waren langere tijd onbereikbaar en maakten daardoor kosten, bijvoorbeeld door aanschaf van prepaidkaarten. Die kosten krijgen ze nu niet vergoed, en dat kan volgens de Consumentenbond niet.

De wettelijke regeling moet volgens de woordvoerster aan twee voorwaarden voldoen. Er moet sprake zijn van een onkostenvergoeding, zodat klanten gemaakte kosten altijd terugkrijgen. En ook moeten consumenten compensatie krijgen voor de dienst die is uitgevallen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in