Marketingkosten drukken resultaat LG
LG bracht zijn G2 smartphone in augustus op de markt en besteedde naar schatting van analisten in het derde kwartaal 200 miljard won aan marketingkosten voor het luxe model. Het concern had bij de onthulling van de G2 in het Lincoln Center in New York al laten weten nooit eerder zoveel geld te hebben uitgetrokken voor de promotie van een product, zonder een concreet bedrag te noemen.
Ook goedkopere modellen stellen teleur
Dat de G2 het moeilijk zou krijgen, was door marktvorsers wel voorzien. De groei op de markt voor geavanceerde smartphones neemt af. Maar de pijn voor LG blijkt ook te zitten in de tegenvallende verkoop van zijn goedkopere modellen. Op die markt is sprake van een felle concurrentie, die gepaard gaat met prijsverlagingen.
Daarbij komt dat LG ook te maken heeft met een verminderde vraag naar televisies. Het concern is gemeten naar omzet de op een na grootste fabrikant ter wereld van tv-toestellen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee