Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingkosten drukken resultaat LG

De op twee na grootste fabrikant van mobiele telefoons presenteerde donderdag een nettowinst, exclusief minderheidsbelangen, die met 84 miljard won (57 miljoen euro) ver onder de verwachtingen van analisten zat. Die zaten gemiddeld op 201 miljard won.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

LG bracht zijn G2 smartphone in augustus op de markt en besteedde naar schatting van analisten in het derde kwartaal 200 miljard won aan marketingkosten voor het luxe model. Het concern had bij de onthulling van de G2 in het Lincoln Center in New York al laten weten nooit eerder zoveel geld te hebben uitgetrokken voor de promotie van een product, zonder een concreet bedrag te noemen.

Ook goedkopere modellen stellen teleur

Dat de G2 het moeilijk zou krijgen, was door marktvorsers wel voorzien. De groei op de markt voor geavanceerde smartphones neemt af. Maar de pijn voor LG blijkt ook te zitten in de tegenvallende verkoop van zijn goedkopere modellen. Op die markt is sprake van een felle concurrentie, die gepaard gaat met prijsverlagingen.

Daarbij komt dat LG ook te maken heeft met een verminderde vraag naar televisies. Het concern is gemeten naar omzet de op een na grootste fabrikant ter wereld van tv-toestellen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in