Microsoft gaat bij smartphones nu eerst voor consumentenmarkt
Voor Tango staat er maar één doelstelling genoemd: producten voor de beste prijs. Kennelijk wil Microsoft met deze release een aanbod van goedkope telefoons in de markt zetten die aantrekkelijk zijn voor de massa.
'Superphones' in vierde kwartaal van 2012
Voor Apollo worden, naast het vergroten van het marktaandeel, ook weer kwaliteitdoelen gesteld. Apollo moet de functionaliteit bieden voor het bouwen van concurrerende 'super'-telefoons (WMPoweruser speculeert dat het hier gaat om ondersteuning van tweekernige processors en HD-beeldschermen) en moet de behoeftes van gebruik in zakelijke omgevingen adresseren.
Of het ook allemaal zo gaat gebeuren? Het is een plausibele strategie. Microsoft laat weliswaar het topsegment in de markt voorlopig aan de concurrentie. Maar in het verleden heeft het juist wel altijd op de duurdere toestellen gemikt - met een zeer bescheiden marktaandeel als resultaat. WMPoweruser geeft overigens niet aan wat de bron is van deze informatie, en hoe betrouwbaar die geacht mag worden. En Microsoft geeft geen commentaar.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee