E-books verkopen niet voor $ 1,99
Sour spot
Verkopers zijn steeds op zoek naar de 'sweet spot', het bedrag waarbij de meeste producten worden afgezet. Wat dat betreft lijkt 1,99 dollar een goede zet, maar dat blijkt niet zo te zijn. "Het is meer een 'sour spot'. Als je weinig wilt verkopen, dan moet je op dat niveau gaan zitten", zegt Mark Levebvre, directeur van e-publishingbedrijf Kobo.
Forse verschillen
Kobo specialiseert zich in nieuwe auteurs, die zelf hun eigen e-book aan de man willen brengen. Het bedrijf exploiteert een site waar die auteurs hun werk kunnen tonen. Het blijkt dat een e-book dat een prijs heeft van 0,99 dollar, tweemaal zoveel verkoopt als een werk dat voor 1,99 dollar in de etalage staat. Bij een verkoopprijs van 2,99 dollar is het verkoopaantal zelfs viermaal zo groot. "Die 1,99 dollar moet je dus gewoon vergeten", zegt Levebvre.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee