Facebook wekt weinig tevredenheid
Slechts 14 bedrijven even slecht of slechter
66 punten is sowieso een lage score. Van de 226 bedrijven waarvan recentelijk de klanttevredenheid is gemeten, scoorden er maar veertien 66 punten of minder. Facebook bevindt zich qua waardering van zijn klanten in het gezelschap van luchtvaartmaatschappijen, kabelmaatschappijen, nutsbedrijven en een enkele ziektekostenverzekeraar.
De lage score van Facebook is opmerkelijk, gezien de enorme populariteit die het geniet. De onderzoekers concluderen dat de voordelen van de dienst voor de 750 miljoen klanten van Facebook kennelijk opwegen tegen de slechte gebruikerservaring. Maar de matige gebruikerservaring die Facebook biedt, trekt wel een gat voor de concurrentie. En met het net geannonceerde Google+ heeft Facebook een concurrent van formaat, concluderen de onderzoekers.
Bing hijgt Google in de nek
Een ander opmerkelijke uitkomst van het onderzoek is de groeiende waardering voor Bing. Microsofts zoekmachine won 5 punten en scoort dit jaar 82. Google herstelde zich enigszins van de terugval van 6 punten, vorig jaar. Dit jaar steeg de waardering 3 punten, en bleef het Bing met een score van 83 nipt voor.
Het rapport is online gezet door ForeSee Results, dat het onderzoek uitvoerde.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee