Het opvallendste nieuws volgens Philippe Raets
Nu blijkt uit onderzoek van de Intelligence Group dat zowel werknemers als werkgevers veel gebruik maken van social media voor het vinden van een baan of een medewerker. Voor grote werkgevers, zoals de Gemeente Rotterdam waar ik nu interim-gemeentesecretaris ben, liggen hier kansen. Door nadrukkelijker een eigen profiel ('corporate branding') op te bouwen via bijvoorbeeld Twitter, LinkedIn en Facebook kunnen ook overheden zich beter neerzetten als aantrekkelijke grote werkgevers. Zeker nu er minder geld beschikbaar is voor dure wervingscampagnes bieden social media veel kansen.
En anderzijds blijkt maar weer eens hoe belangrijk het is om als werknemer bewust om te gaan met je profilering, in het jargon 'personal branding'. Ieder bepaalt voor zichzelf wat hij wel en niet wil delen, en vooral ook met wie. Voordeel en risico komen samen in dat laatste: met profilering via social media bereik je dan wel de hele wereld, maar de mogelijkheid om grenzen te stellen zijn minimaal. Een digitale paringsdans dus, liefst zonder uitglijders...
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee