Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwart meer klachten over webwinkels

Daarmee zijn de online-verkooppunten voor het eerst de reguliere winkels voorbijgestreefd. Van alle klachten ging 53 procent over webwinkels en 47 procent over gewone winkels. Vorig jaar was dat nog 43 om 57 procent. De klachten over webshops gingen vooral over te laat of niet bezorgde producten, garantie, ondeugdelijke producten en rekeningen.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

De meldingen over reguliere winkels gingen grotendeels over de garantie op producten en het niet deugen van spullen.

Advies: Ga eerst na of webwinkel betrouwbaar is

ConsuWijzer adviseert mensen die online winkelen, eerst te checken of de winkel wel betrouwbaar is. “Een website kan er heel professioneel uitzien, maar dat hoeft achter de schermen niet het geval te zijn. Dus als het op fora regent aan klachten over een bepaalde webwinkel moet je je afvragen of je daar wel wilt kopen'', aldus hoofd ConsuWijzer Pauline Bijlenga.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in