Meer commercie in LinkedIn
LinkedIn verwacht dankzij de overname van business-marketing start-up Bizo in 2017 een omzet in marketing-oplossingen te behalen van 1 miljard dollar. Dat is Business Week te weten gekomen uit een intern document dat het in handen kreeg. Dat betekent zeker een verdubbeling ten opzichte van wat LinkedIn momenteel aan omzet uit dit type oplossingen behaalt. De totale jaaromzet van LinkedIn schommelt momenteel rond de 2 miljard dollar.
Ten opzichte van de marktomvang die LinkedIn ziet, is 1 miljard overigens nogal bescheiden. Volgens de analyse is er een potentiële markt van 50 miljard dollar voor tools waarmee bedrijven hun verkopen op de zakelijke markt kunnen opschroeven. LinkedIn wil daar zijn deel van verdienen door 'een geïntegreerd marketing en salesplatform te bouwen dat een simpele en effectieve manier biedt om personen te bereiken, prospects te bewerken en klanten te verwerven'.
In hoeverre LinkedIn daarbij gebruik denkt te (mogen) maken van de gegevens van mensen die gebruik maken van zijn zakelijke sociale netwerk, is onduidelijk.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee