Nederlander wantrouwt online recensies
Nederlanders die iets willen kopen dat duurder is dan 50 euro, oriënteren zich wel op internet. Iets meer dan de helft (51 procent) leest soms een online recensie voordat men de aankoop doet. Maar zèlf reviews schrijven, gebeurt een stuk minder. Als er een goede aankoop is gedaan, dan schrijft 57 procent een online recensie.
Duitse consument is het meest kritisch
De Belgen en Fransen volgen ons hiermee op de voet (beiden 55 procent). Van de Europeanen zijn het vooral de Duitsers die de leiding nemen als online critici. Bijna driekwart (73 procent) van de Duitsers schrijft een online review als ze de aankoop goed vinden en 71% als ze de aankoop slecht vinden.
Van de geënquêteerden delen Nederlanders het minst content op zogeheten fanpagina’s, die merken hebben geplaatst op sociale netwerken. Slechts 23 procent doet dit. Dit staat in schril contrast met de koplopers Spanjaarden (55 procent), Duitsers en Fransen (51 procent).
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee