Nederlanders kopen meer online - bestedingen stijgen tot bijna 11 miljard
Kwart van bestedingen online
Volgens de Thuiswinkel Markt Monitor die het bureau maakt in opdracht van de branche, doen consumenten inmiddels bijna een kwart (23 procent) van al hun bestedingen online. Het meeste geld, 5,89 miljard euro gaat naar producten. De overige 4,77 miljard euro geven mensen uit aan diensten, variërend van vliegreizen tot verzekeringen. De grootste procentuele groei zat het afgelopen halfjaar in speelgoed (43 procent meer) en schoonheids- en verzorgingsproducten (plus 41 procent).
Volgens directeur Wijnand Jongen van ondernemersorganisatie Thuiswinkel.org laten de cijfers zien dat 'nagenoeg alle groei in de Nederlandse detailhandel afkomstig is van de online activiteiten van webwinkels en van winkels in de winkelstraat die ook online producten verkopen'. In fysieke winkels zit nauwelijks groei, op enkele uitzonderingen na. Woonwinkels doen bijvoorbeeld wel goede zaken.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee