Ruim 1 miljard euro besteed bij webwinkels EU
Vooral bij Duitse webwinkels bestelden Nederlandse consumenten veelvuldig en dan met name schoenen en kleding. Meer dan de helft van alle aankopen werd gedaan bij een van huis uit Duits bedrijf. Op afstand volgden webwinkels die zijn gevestigd in het Verenigd Koninkrijk (12 procent) en België en Italië (beide 8 procent).
Vooral schoenen en kleding
Naast schoenen en kleding, die samen 60 procent van de omzet voor hun rekening namen, haalden Nederlandse consumenten zaken als diervoeding, wooninterieur en voedingssupplementen van 'ver'.
In de afgelopen twee jaar stegen de uitgaven van Nederlandse consumenten bij webwinkels in Europa met 62 procent. Bij Nederlandse webwinkels werd in twee jaar tijd 45 procent meer uitgegeven.
Het CBS werkte bij het verzamelen van de gegevens samen met de Universiteit Leiden en de Universiteit van Amsterdam.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee