Overslaan en naar de inhoud gaan

Online aankopen Sint boven miljard euro

In de vijf weken voorafgaand aan pakjesavond lag de online weekomzet 29 procent hoger dan in andere weken van het jaar. In de sinterklaasperiode werd 12 procent van de online aankopen met een smartphone gedaan. Dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar, toen was het aandeel 7 procent.

Groei van 35 procent

"Uit het onderzoek blijkt dat de gemiddelde online weekomzet van producten op een kleine 200 miljoen euro ligt. Sinterklaas doet daar nog een schepje bovenop, want tussen 1 november en 5 december komt de gemiddelde weekomzet op ruim 250 miljoen euro te liggen", aldus de onderzoekers. "Voor de totale sinterklaasperiode komt de omzet daarmee uit op 1,26 miljard euro. Dat betekent een groei van 35 procent ten opzichte van de online omzet van 933 miljoen euro in dezelfde periode in 2015."

Gemiddeld 100 euro

Eerder deze week meldde lootjestrekken.nl dat Nederlanders gemiddeld 100 euro uitgeven aan sinterklaascadeaus. Omdat 5 december dit jaar op maandag valt, vieren veel Nederlanders pakjesavond in het weekend daarvoor. Vooral de zaterdagavond is populair.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in