Online shopper is luie koopjesjager
De enkele jaren geleden nog aanzienlijke vrees om online te worden opgelicht speelt voor de online consument nauwelijks nog een rol: 83% van de Nederlandse consumenten heeft vertrouwen in online winkelen. Dat vertrouwen blijkt voornamelijk te stoelen op goede leveringsvoorwaarden (37%) en veiligheid van online betalen (28%). De beschikbaarheid van Ideal lijkt bij dit laatste een rol te spelen; deze betaalservice blijkt onder 83 procent van jongeren de voorkeur te genieten.
500 Nederlanders bevraagd
Een en ander blijkt uit een rondvraag van onderzoeksbureau MarketResponse onder ongeveer 500 Nederlanders van 18 jaar en ouder. Daaruit kwam verder nog naar voren dat vooral frequente online shoppers op zoek zijn naar lagere prijzen (50%). Consumenten die niet vaker dan enkele keren per jaar online shoppen doen dat doorgaans omdat ze een product niet in de fysieke winkel kunnen vinden.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee