Overslaan en naar de inhoud gaan

Online-shoppers besteedden 14 procent meer

In totaal kochten de Amerikanen tussen 1 november en 31 december voor 42,3 miljard dollar aan goederen via internet. Dat is 14 procent meer dan in de vergelijkbare periode vorig jaar, concludeert marktonderzoeker comScore. Toch ligt het bedrag iets lager dan waar de marktonderzoekers begin december op rekenden. Half december liepen de zo vlot op gang gekomen online-bestedingen opeens terug.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Een jaarlijkse toename van de online-bestedingen van rond de 15 procent is redelijk standaard geworden de afgelopen jaren. In november leek de groei nog op te lopen naar 16 procent. Na Thanksgiving en de daaropvolgende traditionele uitverkoopdag Black Friday zakte de kooplust in. De verklaring ligt volgens de analisten in de dreiging van de 'fiscal cliff', de ongunstige belastingmaatregelen die de Amerikanen op zich af zagen komen als de Amerikaanse overheid er niet in zou slagen een pakket maatregelen goed te keuren voor 31 december.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in