Oracle neemt specialist sociale media over
Het in 2007 opgerichte Involver levert zijn producten onder het motto ‘mission control voor het management van sociale media’. Naast de genoemde communicatietools maakt Involver ook software waarmee bedrijven op Facebook eigen pagina’s kunnen inrichten. Het bedrijf ontwikkelde naar eigen zeggen ook de eerste en enige programmeertaal voor sociale applicaties, de Social Markup Language (SML).
Derde overname Oracle in enkele maanden
De acquisitie is de derde op rij in twee maanden door Oracle. In mei maakte Oracle zich meester van Virtue, dat is gespecialiseerd in het voeren van marketingcampagnes via sociale media. In juni volgde de aankoop van Collective Intellect, een bedrijf dat gegevens over websitebezoekers verzamelt en analyseert.
Sociale media worden steeds belangrijker voor bedrijven om hun producten en diensten te promoten en contact met klanten te onderhouden. Ze maken daarbij steeds meer gebruik van softwaretools in plaats van grote aantallen marketing- en verkoopmedewerkers in te huren.
Salesforce en Microsoft ook op overnamepad
Ook concurrenten van Oracle zitten niet stil op dit gebied. Salesforce telde begin juni 689 miljoen dollar neer voor Buddy Media, dat voor klanten campagnes in sociale media voert. Microsoft kondigde eveneens vorige maand de overname aan van Yammer, dat software levert voor samenwerking op de werkplek.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee