Paypal voorspelt het verdwijnen van de vaste kassa
Exponentiële groei in mobiele betalingen
Dé trend van 2013 is mobiel betalen, stelt PayPal. Ook voor dit jaar is dat een karakteristieke ontwikkeling: PayPal heeft het volume aan mobiele betalingen zien verdubbelen in 2012, tot een bedrag van 10 miljard dollar. In 2013 groeit dat volume, zoals PayPal het uitdrukt, 'exponentieel'.
Verder voorspelt PayPal voor 2013:
1. Geen massale acceptatie van NFC
De hype rond near field communication als betaalmethode zal in 2013 over zijn hoogtepunt heen zijn. Je telefoon tegen een apparaat aanhouden biedt de consument te weinig echte voordelen ten opzichte van een normale pinbetaling. Betalen met NFC lijkt een oplossing voor een niet bestaand probleem en biedt daardoor te weinig meerwaarde om bestaand gedrag te veranderen.
2. Integratie betalingen, spaarpunten en kortingsbonnen
De digitale portemonnee gaat een innovatieve manier van betalen bieden, waarbij het vooral draait om gemak. PayPal verwacht dat kortingsbonnen en spaarpunten in 2013 volledig geïntegreerd worden in betaalsystemen. Hierdoor wordt het voor consumenten en winkeliers mogelijk om met één betaling automatisch spaarpunten en kortingsbonnen te verzilveren.
3. De kassa wordt mobiel
In het oude retail-model struinen klanten eerst door de winkel en betalen ze vervolgens aan de kassa. Dit komt deels doordat traditionele kassa’s zijn verbonden aan telefoonlijnen en de autorisatie ter plaatse moet worden gedaan. Tegenwoordig leven we in een wereld waar transacties in een winkel steeds vaker via een internetverbinding worden doorgegeven aan de betalingsverwerker. Deze ontwikkeling zorgt ervoor dat verkoopmedewerkers klanten overal in de winkel met een tablet of een smartphone kunnen helpen met hun aankoop. Als het kledingstuk niet in de juiste maat of kleur op voorraad is, kan het artikel alsnog mobiel besteld worden en een paar dagen later worden thuisbezorgd.
4. De opkomst van op locatie gebaseerde oplossingen
Nieuwe op locatie gebaseerde oplossingen zullen voor flinke veranderingen op het gebied van winkelen gaan zorgen. De kracht van deze oplossingen ligt in het bieden van relevante informatie op basis van de locatie waar de consument zich op dat moment bevindt. Vorig jaar leek dit nog futuristisch, maar het aanbieden van locatie en context gerelateerde betaal- en shopervaringen is één van de technologieën die het leven van consumenten komend jaar aanzienlijk gaat beïnvloeden.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee