Sterke groei voor onlinekanaal
Icecat heeft voor dit onderzoek de opgevraagde downloads van productgegevens in 80 landen gemeten. Het ging om 339 miljoen downloads van gegevens voor producten van ruim 6000 verschillende merken.
Philips stijgt naar 2e plaats
HP is nog altijd het populairste merk in het onlinekanaal met bijna 60 miljoen datadownloads. Philips heeft met een sterke groei van 35 procent de 2e positie in de merken-top 10 van Icecat bereikt en passeert daarvoor Lenovo en Samsung. Dat heeft Philips te danken aan een grotere vraag naar consumentelektronica en sinds kort lampen.
De vraag naar informatie over pc’s valt ook in het elektronische kanaal terug met bijna 20 procent naar rond de 8 miljoen downloads. De vraag naar notebooks stijgt echter waardoor deze producten veruit de meest gevraagde zijn in dit kanaal. Flinke groei is er in IT-producten, ook voor hostinggerelateerde producten zoals racks, server barebones en colocatiediensten. De verkoop van tablets is bijna verdubbeld via dit kanaal.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee