Overslaan en naar de inhoud gaan

Voortaan reclame in zoekmachine Facebook

De organisatie kan ook niet anders, want door de steeds verder zakkende aandelenkoersen voelt de club van Zuckerberg de hete adem van de beleggers in de nek. Er moet naarstig worden gespeurd naar nieuwe bronnen van inkomsten.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Eufemisme

De betaalde zoekresultaten worden niet aangeduid als advertentie of als reclame, maar eerder eufemistisch als gesponsorde zoekresultaten. De ervaren gebruiker weet in zo'n geval meteen dat hij de aangeboden gegevens goed moet bekijken en niet zomaar moet beschouwen als het perfecte antwoord op de zoekvraag.

Testperiode

In de afgelopen tijd is al op bescheiden schaal proefgedraaid met de advertenties. Het testresultaat is kennelijk goed genoeg om nu live te gaan met de extra zoekresultaten. Analisten betwijfelen trouwens of Facebook veel succes zal hebben met deze vorm van advertenties tonen. Het is niet - zoals bij Google - mogelijk om gebruikers vanuit hun Facebook-omgeving naar een andere website te sturen. Ook zoeken mensen op Facebook anders, meer naar kennis dan naar producten om aan te schaffen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in