Spraakopdracht rukt op in werkomgeving, denkt Salesforce
Dat was een van de boodschappen die Salesforce deze week op zijn jaarlijkse Dreamforce-gebruikersconferentie over de buhne wilde krijgen. Verkopers praten de hele dag, maar zodra ze gegevens over hun klanten in hun Customer Relationship Management (CRM)-systeem moeten invoeren of er uit halen, stappen ze terug in de tijd met toetsenbord en muis.
Bret Taylor, Chief Product Officer bij Salesforce, legde uit dat verkopers met behulp van spraak veel sneller en makkelijker gegevens kunnen invoeren en opvragen bijvoorbeeld in de auto als zij onderweg zijn naar een volgende afspraak.
Salesforce wil zijn klanten een tool aanbieden waarmee ze zelf snel en gemakkelijk een aantal AI-eigenschappen kunnen toevoegen aan de aplicaties die ze hebben. Salesforce is natuurlijk niet de enige leverancier met dit idee. Microsoft heeft bijvoorbeeld de Azure Bot Service en Google invulling van dit idee is DialogFlow.
Hulp in callcenter
Einstein is bij Salesforce de verzamelnaam voor alle AI-gerelateerde initatieven. Het bedrijf prestenteerde bijvoorbeeld ook Einstein Voice, een systeem dat een coachende rol kan vervullen voor callcenter-medewerkers. De toepassing analyseert gesprekken en haalt er allelei inzichten en trends uit. De toepassing kan ook realtime meeluisteren en tijdens het gesprek suggesties doen en relevantie informatie op het scherm tonen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee