Browser grootste bron van ergernis voor tableteigenaren
Safari en Silk hebben veel vastlopers
Zowel bij de iPad Air als bij de iPad Mini met retinascherm spelen browserproblemen een hoofdrol. Respectievelijk 30 en 20 procent van de klachten hebben daarop betrekking. De meeste problemen lijken te worden veroorzaakt door het ontbreken van ondersteuning voor Adobes Flash-speler in Apples browser Safari, die standaard wordt meegeleverd. Na zo'n vastloper is de gebruiker vaak ook de browsergeschiedenis kwijt. De prestaties van de browser 'doen afbreuk aan de gelikte ervaring waar Apple zo trots op is', oordeelt Fixya.
Maar ook bij de Kindle van Amazon blijkt de browser - Silk in dit geval - een bron van klachten. 25 procent van de klachten van Kindle-bezitters heeft betrekking op Silk. Het advies van Fixya is in beide gevallen hetzelfde: regelmatig opschonen van de browsergeschiedenis en cookies voorkomt veel problemen. En men kan natuurlijk overwegen om een andere browser te gebruiken.
iPad-schermen zorgen voor relatief veel klachten
Opmerkelijk is dat bij de iPads relatief vaak geklaagd wordt over de beeldschermen. Voor de iPad Air gaan die klachten voornamelijk over de aanwezigheid van een kleurzweem. Dat is soms op te lossen zonder het apparaat te vervangen, stelt Fixya. Soms verdwijnt het na een week normaal gebruik vanzelf, en anders kan men proberen de slaapstand uit te zetten en vervolgens de accu geheel te laten ontladen met het scherm op maximale helderheid. Voor de iPad Mini met retinascherm is traagheid bij het verversen van het beeld een veelgehoorde klacht. Die spookbeelden zijn soms te verminderen door contrast en helderheid van het scherm aan te passen. Ook een harde reset wil wel eens helpen.
Surface 2 kampt met gebrek aan apps en slecht geluid
De meest gehoorde klachten over de Surface 2 zijn van een andere orde. Op één, met 25 procent, staat de beschikbaarheid van apps. Dat is bij eigenaren van de Kindle ook een veelgehoorde klacht, overigens.
Op twee, met 20 procent, staat de geluidskwaliteit van de Surface 2. Dat zijn beide problemen waar je als koper weinig aan kunt doen, constateert Fixya.
Een derde probleem dat veel gehoord wordt, is het moeizame typen op het Touch Cover-toetsenbord. Wie veel op het apparaat wil typen, doet er goed aan wat extra geld uit te trekken voor de aanschaf van een Type Cover, adviseert Fixya.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee