Ferrari stopt meer Apple-technologie in auto's
Siri en iPads mini
De FF coupe is voorzien van 2 iPads mini die moeten dienen als entertainmentsysteem. Ze zijn bestemd voor de passagiers op de achterbank en ingebouwd in de stoelen. Verder maakt Ferrari gebruik van Apples technologie in de vorm van Siri Eyes Free. Deze technologie geeft de Ferrari-rijder direct toegang tot het infotainmentsysteem via gesproken commando’s. Eyes Free maakt deel uit van iOS 6 en zal ook in diverse andere auto's gebruikt worden zoals de Chevrolet Spark en Sonic. Maar ook Toyota, Audi, Jaguar en BMW ondersteunen de technologie.
De samenwerking tussen Appel en Ferrari wordt vergemakkelijkt doordat Eddy Cue, senior vice president online services van Apple, sinds een jaar deel uitmaakt van het bestuur van Ferrari. Cue is een verzamelaar van sportwagens en rijdt zelf al enkele jaren in een Ferrari.
Ferrari sterker merk dan Apple
Opmerkelijk is dat Ferrari als merk sterker blijkt dan Apple, ondanks dat de financiële waarde van de autofabrikant veel kleiner is dan die van Apple. Uit onderzoek van Brand Finance bleek onlangs dat van 500 grote merknamen die van Ferrari de sterkste is wereldwijd. Daarbij werden criteria gehanteerd als de omzet, netto marges, gemiddelde inkomsten per klant, marketing en merktrouw.
Apple volgt het automerk overigens wel op de voet met een tweede positie.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee