Overslaan en naar de inhoud gaan

NASA bedenkt eigen spacegame

In de ruimte wordt het zogeheten Space Communication and Navigation (SCaN) netwerk gebruikt. Dit is een verzameling zwevende knooppunten waarlangs ruimtevaartuigen en eventueel hun bemanning contact kunnen krijgen. De game, die NetworKing is gedoopt, maakt duidelijk hoe moeilijk of makkelijk het is om van het netwerk gebruik te maken.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

De spelcode is ontwikkeld door het Information Technology Office van het NASA Ames Research Center in Californië. De gamer kan in de huid kruipen van een astronaut, een mission controller of een zogeheten payload specialist (wetenschapper).

"Het spel laat jongeren experimenteren met communicatie in de ruimte, zonder bang te hoeven zijn dat ze ergens schade aanrichten", zegt Barbara Adde, strategisch directeur van SCaN in Washington. In het spel zit een competitie-element, want hoe robuuster het door de speler gemaakte netwerk is, des te meer resources hij of zij mag gebruiken. En dat wordt vertaald in een puntenaantal.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in