NASA bedenkt eigen spacegame
In de ruimte wordt het zogeheten Space Communication and Navigation (SCaN) netwerk gebruikt. Dit is een verzameling zwevende knooppunten waarlangs ruimtevaartuigen en eventueel hun bemanning contact kunnen krijgen. De game, die NetworKing is gedoopt, maakt duidelijk hoe moeilijk of makkelijk het is om van het netwerk gebruik te maken.
De spelcode is ontwikkeld door het Information Technology Office van het NASA Ames Research Center in Californië. De gamer kan in de huid kruipen van een astronaut, een mission controller of een zogeheten payload specialist (wetenschapper).
"Het spel laat jongeren experimenteren met communicatie in de ruimte, zonder bang te hoeven zijn dat ze ergens schade aanrichten", zegt Barbara Adde, strategisch directeur van SCaN in Washington. In het spel zit een competitie-element, want hoe robuuster het door de speler gemaakte netwerk is, des te meer resources hij of zij mag gebruiken. En dat wordt vertaald in een puntenaantal.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee