Veel vragen over claims WOL
Problemen bij verwerking van claims
Gedupeerde beleggers vrezen problemen bij de verwerking van de claims. Een belegger gaf aan dat een 7 weken geleden aangetekend verstuurd claimpakket nog steeds niet bij de administrator binnen is. Bij de claim moesten documenten worden verstrekt die een bank maar eenmalig afgeeft. De administrator stelde in een brief dat ‘indien u uw claim(s) niet langer dan vier weken geleden heeft ingestuurd’ het goed mogelijk is dat deze nog niet is verwerkt. Naar verluidt hebben ook andere gedupeerde WOL-beleggers de brief gekregen, ondanks het feit dat ze hun stukken langer dan vier weken terug hebben ingediend.
Schikking tussen VEB en banken
Op 24 november bereikte de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) met de banken Royal Bank of Scotland en Goldman Sachs overeenstemming over de hoofdlijnen van een schikking voor de gedupeerde beleggers die zijn aangesloten bij de VEB. Het gaat om ongeveer 12.000 beleggers die maximaal 110 miljoen euro zullen kunnen verdelen. Enkele dagen hierna werd bekend dat beleggers die niet in aanmerking komen voor de compensatieregeling die de VEB heeft bedongen voor gedupeerden van World Online, zich kunnen melden bij de Stichting WOL Schade. De stichting is opgericht om de belangen van de overige gedupeerden te behartigen. Volgens advocaat Honoré van Schuppen, die de Stichting WOL Schade vertegenwoordigt, gaat het om de overgrote meerderheid van de tienduizenden beleggers die ooit geld staken in WOL. Hij verwacht dat ‘enkele duizenden’ mensen zich bij de stichting zullen melden.
WOL ging in maart 2000 naar de Amsterdamse beurs, maar die beursgang liep uit op een grote mislukking waardoor duizenden beleggers werden gedupeerd. WOL-oprichtster Nina Brink verkocht enkele weken voor de beursgang haar eigen belang voor een prijs die lager lag dan de introductiekoers. Later dat jaar werd WOL overgenomen door het Italiaanse Tiscali.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee