Webwinkels verenigen zich in Europese lobbyclub
Belangenbehartiging is in het begin de belangrijkste peiler van de nieuwe Europese koepelorganisatie. Een ander hoofddoel is het bieden van een netwerk op Europees niveau voor bedrijven die actief zijn met het online verkopen van producten en diensten.
Nijpels: Webwinkels hadden nog geen Europese spreekbuis
Ed Nijpels, voorzitter van Thuiswinkel.org, toont zich in een persbericht "zeer tevreden" met de oprichting van EAE.eu, omdat Nederlandse webwinkels sterk afhankelijk zijn van Europese wetgeving en ze tot nu toe een echte spreekbuis in Europa missen. "Het is daarom van groot belang dat we in Europa als belangenverenigingen een vuist kunnen maken en kunnen werken aan een goed Europees ondernemingsklimaat voor webwinkeliers."
Drempels voor verkoop over de landsgrens moeten weg
Nederlandse webwinkels bieden hun producten en diensten steeds meer ook over de landsgrenzen aan, constateert Nijpels. Ze hebben daarom baat bij een goed Europees netwerk dat lobby kan voeren om zoveel mogelijk beletsels voor handel over de grenzen weg te nemen. Op het gebied van wetgeving, logistiek en betalingsverkeer moet nog veel werk worden verzet waar 'Brussel' bij nodig is, aldus de voorzitter van Thuiswinkel.org.
Zowel nationale verenigingen als individuele webwinkels - mits ze actief zijn in meer dan één land - kunnen lid worden van EAE.eu. Webwinkels die al lid zijn van een nationale organisatie zoals Thuiswinkel.org kunnen zich voor 950 euro aansluiten. Er komt ook een 'business partner'-programma voor toeleveranciers.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee